Hoe kun je bij ons terecht?

Het kind of de jongere wordt telefonisch of via mailcontact aangemeld bij Stichting De Enghoeve. Een formulier voor de wachtlijst wordt ingevuld, waarna de jeugdige op de wachtlijst wordt geplaatst. Op dit moment is de wachttijd minder dan drie maanden. Wanneer er plaats is, wordt er contact opgenomen voor een kennismaking.Tijdens de kennismaking zijn er twee behandelaren van Stichting De Enghoeve aanwezig, zodat één van hen het gesprek kan voeren met de ouders (of één van de ouders) en de andere medewerker het contact kan aangaan met het kind. Mogelijk kan ook de CJG-casemanager aansluiten, wanneer deze betrokken is. Tijdens de kennismaking wordt er een rondleiding gegeven, wordt de hulpvraag met ouders en kind besproken en geïnventariseerd welke hulp nodig is. De behandelaren stemmen af met het multidisciplinaire team van Stichting De Enghoeve over de zorgvraag en welk hulpaanbod passend is.

Wanneer de jeugdige via het CJG wordt aangemeld, heeft de betrokken casemanager van het CJG samen met de ouders (en jongere) de hulpvraag geïnventariseerd en een plan van aanpak opgesteld. Het CJG geeft vervolgens een beschikking af en hiermee kan zorg worden afgenomen. Welke beschikkingen er nodig zijn kan in overleg met de casemanager van het CJG, de ouders (en jongere) en Stichting De Enghoeve afgestemd worden. Daarnaast is het mogelijk om via de huisarts doorverwezen te worden, dan is er een verwijsbrief van de huisarts nodig alvorens zorg gestart kan worden. Hierna wordt een intakegesprek gepland.