Op welke manier werken wij?

http://www.stichting-enghoeve.nl/static/images/volwassenen/dsc-0610-lagere-res.jpgDe dagbesteding functioneert als een 'huishouden'.  De deelnemers kunnen samen of alleen bezig zijn met de dieren en de tuin, wat voor velen een fijne manier blijkt te zijn om zicht nuttig te voelen en te ontspannen. De aangeboden taken worden afgestemd op de mogelijkheden van de cliënt, wat het zelfvertrouwen en de zelfredzaamheid ten goede komt. Denk bijvoorbeeld aan activiteiten als de dieren voeren, de dierenverblijven schoonmaken, onderhoud van de wei, koken, knutselen, onderhoud van de tuin, samen koffiedrinken enz. Cliënten voeren activiteiten uit verspreid over het terrein. Bij de dagbesteding is geen continu toezicht mogelijk, maar wanneer er sprake is van individuele begeleiding is dit wel het geval.

Om het dagritme zoveel mogelijk hetzelfde te laten zijn gaan wij tijdens vakantieperiodes (deze periodes worden elk jaar na de zomervakantie gecommuniceerd met de betrokkenen), maar voor een deel dicht voor de dagbesteding. Een aangepast rooster is dan van kracht. Landelijke vrije dagen zijn wij wel geheel gesloten.