De Zorgboerderij

Op De Enghoeve bestaat de mogelijkheid voor volwassenen met een zorgvraag op een rustige, plezierige en leerzame manier vrije tijd door te brengen. Dit kan in de vorm van dagbesteding (een kleine groep) of individuele begeleiding.

We zijn naast "een huishouden"; waarbij we de ochtend samen opstarten, samen koffiedrinken en lunchen ook een hele mooie "speeltuin". Een plek waarbij je met elkaar, met de materialen en de dieren kan spelen en oefenen voor het dagelijks leven. Het samen bezig zijn met dieren en tuin blijkt een goede manier om te ontspannen en tot rust te komen. Daarbij versterkt het nuttig bezig zijn bij duidelijk afgebakende en op de cliƫnt afgestemde taken het zelfvertrouwen en de zelfredzaamheid. Voor veel volwassenen is de dagbesteding op de zorgboerderij een belangrijke invulling van hun eigen dagritme geworden naast natuurlijk de sociale contacten die hierbij worden onderhouden.

In alle gevallen wordt een intakegesprek gehouden om te kijken of de zorgboerderij de juiste zorg kan bieden. Clienten met een zware lichamelijke beperking kunnen we vooralsnog niets aanbieden.