Wie kan er bij ons terecht?

De geboden zorg vanuit Stichting De Enghoeve is mogelijk voor personen vanaf 18 jaar.

Als je vanwege bepaalde omstandigheden (tijdelijk) op zoek bent naar een plek waar je in een kleine groep of op individuele basis structuur krijgt in de week kun je bij ons terecht. Bij de Stichting de Enghoeve kun je sociale contacten opdoen, jezelf zijn en activiteiten en werkzaamheden doen die bij je passen. We hebben werkzaamheden met en bij dieren, in de moestuin, maar ook creatieve, kook- en sportieve activiteiten behoren tot de mogelijkheden.

Bij Stichting de Enghoeve kun je op een rustig tempo kunt werken aan individuele doelen. Dit kan zowel bij ons op de locatie of middels ambulante ondersteuning thuis.  Wij kunnen je helpen met hulpvragen op het gebied van psychisch functioneren, sociaal functioneren, zelfredzaamheid, participatie, invulling van vrije tijd en financiën.

Wie kan er bij ons terecht:

• Mensen met psychiatrische problematiek
  • Mensen met een verstandelijke beperking
  • Mensen met NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel
  • Etc.

Contra indicaties:

• Volwassenen met een zware lichamelijke beperking
  • Volwassenen die veel fysieke zorg behoeven
  • Zware agressie
  • Wij bieden mensen met dementiële klachten alleen individuele begeleiding. Groepsbegeleiding is bij deze doelgroep niet mogelijk, omdat er niet continu toezicht geboden kan worden.