FAQ voor netwerkpartners – Stoppen Stichting De Enghoeve 

1. Waarom stopt De Enghoeve?   
Eén van de redenen dat we stoppen is, omdat ons huurcontract voor het gebouw niet wordt verlengd. We hebben de afgelopen periode samen met gemeenten, collega-aanbieders en netwerkpartners gezocht naar manieren om de zorg voort te zetten. 

Daarnaast spelen veranderingen binnen de jeugdzorg en aanpassingen in de financiering, een belangrijke rol. Samen maken deze ontwikkelingen het helaas niet mogelijk om de zorg op de huidige manier voort te zetten.   
Helaas moeten we concluderen dat beëindiging van de werkzaamheden de meest verantwoorde stap is.   

2. Wanneer stopt de zorgverlening? 
De formele beëindiging van De Enghoeve is gepland op 30 juni 2026. Tot die tijd worden lopende werkzaamheden zorgvuldig afgerond en vindt overdracht of afbouw van activiteiten plaats. De Enghoeve zal alles in het werk stellen om de zorg zorgvuldig af te ronden. De kwaliteit die u van ons gewend bent, blijft daarbij voorop staan. Als er na 1 juli 2026 nog zorg nodig is, zullen wij uiteraard meedenken en ondersteunen bij het vinden van passende vervolgzorg. 

3. Wat betekent dit voor cliënten? 
Dit zal samenvallen met het aflopen van indicaties voor de betreffende cliënten. Voor volwassen cliënten geldt dat begeleiding wordt voortgezet totdat een passende andere plek is gevonden (uiterlijk 30 juni 2026), zodat de continuïteit van zorg zo goed mogelijk gewaarborgd blijft. 

4. Hoe verloopt de overdracht? 
Overdrachten worden gecoördineerd in overleg met cliënten, verwijzers en betrokken aanbieders. Gegevens worden alleen gedeeld met toestemming en volgens de AVG. 

5. Hoe wordt continuïteit van zorg geborgd? 
We werken samen met gemeenten, verwijzers en collega-aanbieders om te voorkomen dat cliënten zonder zorg komen te zitten. We stellen alles in het werk om de zorg zorgvuldig af te ronden en/of over te dragen. De kwaliteit die u van ons gewend bent, blijft daarbij voorop staan. Als er na 1 juli 2026 nog zorg nodig is, zullen wij uiteraard meedenken en ondersteunen bij het vinden van passende vervolgzorg. 

6. Wat gebeurt er met lopende trajecten of samenwerkingen? 
Deze blijven waar mogelijk tot de afgesproken einddatum in stand en worden zorgvuldig afgerond of overgedragen. 

7. Hoe blijven netwerkpartners op de hoogte? 
Netwerkpartners worden daar waar nodig is mondeling geïnformeerd. De overige partners zullen een schriftelijk schrijven via de mail ontvangen. Via de website zullen veel gestelde vragen en actueel nieuws gepubliceerd worden. Daarnaast is het mogelijk om vragen te stellen via info@enghoeve.nl 

8. Wie is het aanspreekpunt voor netwerkpartners? 
Wanneer u vragen heeft kunt u deze mailen naar info@enghoeve.nl, waarna er z.s.m. contact met u opgenomen wordt. 

9. Hoe kunnen netwerkpartners bijdragen? 
Door samen te werken, signalen te delen en te helpen bij het realiseren van een soepele overgang voor cliënten.