Duurzaamheid en voeding

Een gezonde natuur is op de lange termijn een levensvoorwaarde voor ieder en de verantwoordelijkheid van allen.

Stichting De Enghoeve probeert zo bewust en duurzaam mogelijk te ondernemen. Zo wordt er gescheiden afval ingezameld, biologisch afbreekbaar afval gerecycled, geen bestrijdingsmiddelen gebruikt en geen vlees- en visproducten gebruikt in de keuken. Zoveel mogelijk wordt zelf geproduceerde voeding gebruikt en vers bereid. Bewustzijn wordt gecreëerd op het gebied van gezond leven: voeding, beweging, ontspanning, zowel bij de medewerkers als bij de cliënten.

Goede voeding is een wezenlijk onderdeel van gezondheid, en draagt in hoge mate bij aan preventie van verschillende (welvaarts)ziekten. Voorlichting over deze zaken naar cliënten toe draagt bij aan hun welzijn en kan dus integraal onderdeel van de behandeling of begeleiding zijn. Het consumeren van dierlijke producten heeft een grote milieu-impact. Op grote schaal en wereldwijd ontstaat inzicht en bewustzijn hierover.