Individuele dagbesteding

De Enghoeve biedt individuele dagbesteding. Dit is een mogelijkheid wanneer bijvoorbeeld de groepsdagbesteding te veel prikkels geeft of er meer ondersteuning nodig is. Het verschil met groepsdagbesteding is dat bij de individuele dagbesteding er constant een begeleider bij is en iemand dus altijd één op één begeleid wordt. Er is geen onderscheid in taken/bezigheden ten opzichte van de groepsdagbesteding, het verschil zit hem echt alleen in de begeleiding. Individuele dagbesteding vindt in overleg met betrokkenen plaats en dit kan op alle dagen en tijdstippen (anders dan de groepsbegeleiding).

Hierbij voorbeelden van mensen die dagbesteding kunnen volgen bij de Enghoeve:

Jolanda is 55 jaar en heeft een heel verleden van hulpverleners. Zij wil op dit moment aan zichzelf werken en meer ontspanning ervaren en tevreden zijn met wie zij is. Door de rustige locatie bij Stichting de Enghoeve komt zij ook echt tot rust waardoor ze dingen ervaart en voelt die ze al jaren niet meer gevoeld heeft.

——————————————————————————————————————

Koen is een man van 45 jaar die bij zijn ouders woont. Hij heeft een vorm van autisme en een licht verstandelijke beperking. Als hij thuis is, zit hij de hele dag op zijn bed. Het lukt hem niet om in beweging te komen. Door individuele dagbesteding bij Stichting de Enghoeve te volgen lukt het hem om het huis uit te gaan en in beweging te komen.

——————————————————————————————————————

Greet is een vrouw van 60 met een psychiatrische achtergrond en PTSS. Ze heeft hierdoor allerlei angsten waardoor dagelijkse dingen voor haar veel moeite kosten. Waar zij er vroeger voor koos om daarom maar veel dingen te vermijden en heel de dag in bed te gaan liggen, lukt het haar door de individuele dagbesteding steeds vaker om dingen aan te gaan en het te proberen.